dilluns, 18 d’agost del 2014

Surplomb Jaune le Ponteil

Le Surplomb Jaune a le Ponteil al  Briançonais ( Alps Francesos). Es una via ben equipada que va esquivant agosaradament els sostres amb una escalada aèria mantinguda i variada entre plaques, diedres, fissures i desploms.amb una roca calcària taronja i grisa. La primera tirada una mica "sobada". Aproximació curta .

Dificultat :6A
Longitud : 150m
Via Equipada.
Situació: Le Ponteil (Champcella, 05)

Acces: Des De Briançon direcció a Guillestre arribant  a La Roche de Rame, trenquem a la dreta on es troba una indicació per anar Freissinieres, passar per sota de la via del tren travessar  la Durance i seguim les indicacions a Champcella i Le Ponteil. Passat el poble aparquem al costat del riu.
El penya-segat es troba just a sobre del poble  i es pot arribar en 10 min.Orientació  Sud-est i Sud,

L1 Comença  marxant en diagonal cap a l'esquerra per sota un desplom, una mica "sobat " fins que ens fiquem en una fissura i uns desplomets amb bona presa .

L2 Un espectacular flanqueig cap a  l'esquerra i sortida de 5+ fins a la reunió.

L3 Se surt cap a la dreta per una placa taronja patinosa per enfilar-nos sobre d'un mur amb un pas delicat, mes amunt ens enfilem per una fissura amb bones preses.

L4 Puja superant un petit desplom, continuant per  per placa en tendència cap a la  dreta fins a un diedre  maco i amb bona presa.

L5 se surt cap a la dreta fent una essa  5C i continua per una placa fissurada  fins a la reunió.

L6 te dues opcions o anant cap a l'esquerra i pujant en A0 o sortir en diagonal  6a  Atenció que hi han uns blocs dubtosos. després se surt per una canal una mica herbosa.

Descens: nosaltres varem sortir per la dreta caminant  fins a una canal i amb dos ràpels ets a terra.