dissabte, 11 de juliol del 2015

Via Cerdà Riera de la Bandereta o Ven suri ven a la paret d'agulles de Montserrat

Via Cerdà Riera  de la Bandereta o Ven suri ven a la paret d'agulles de Montserrat. Una via clàssica de tota la vida, exigent, amb algun tram força patinós. Les reunions son força còmodes i ben equipades la resta son pitons molt vells i un parell de burins que no donen gaire confiança, sort que es deixa equipar be amb Aliens i Camalots mitjans. No hi toca el sol fins a la tarda.

140 metres
Material: 15 cintes , joc de aliens i camalots mitjan.bagues per encintar savines.

Aparquem a Can Massana, agafem el camí per anar a agulles i un cop passat el coll de Guirló en direcció al refugi trobem un caminet a l'esquerra marcat amb fites que puja fins a peu de via.

La primera tirada comença amb un diedre per equipar que es deixa fer be fins arribar  a una vira, que la seguim fàcilment  fins a l'ultima alzina on es munta la reunió.

La segona tirada pugem  seguint el diedre, comença fàcil però es va posant dret i fi.Tirada exigent i patinosa, assegurada amb pitons vells però es deixa reforçar be (útil una plaqueta recuperable per un burí).

La tercera tirada sortim cap a l'esquerra per  xapar el primer pitó a partir d'allà és més vertical i aèria amb força pitons vells que es va deixant fer , si convé es por fer algun  A0. Mes amunt va perdent verticalitat fins a la reunió.
La quarta tirada comença amb uns metres de diedre a protegir fins arribar a la xemeneia, pujant de arbre a arbre es fa molt be fins a l'ultim arbre aquí no hem vist clar la sortida i la corda començava a pesar i hem fet reunió en l'arbre.
A partir d'aquí varem pujar una mica i flanquejar cap a la dreta, força exposat  i fa molta por fins a xapar un parabolt  de la via del costat i acabar de pujar fins a la reunió. Crec que la via no va per aquí perquè és molt exposat es deu haver de pujar una mica més amunt per la xemeneia per poder flanquejar mes tranquil·lament.
  L'Ultima tirada  es simplement acabar de pujar l'agulla 5 metres de III.

Descens amb un rapel  fins al coll de l'agulla. Des d'alla agafem un caminet que ens porta al pas de la portella.