dissabte, 12 de novembre del 2016

Via Santuari Wichita Al cingle de L'Espluga a la Corriu Al Solsonès

Via Santuari Wichita  Al cingle de l'Espluga a La Corriu al Solsonès. Situada allà on deu va perdre l'espardenya en un paratge fantàstic i molt tranquil. La via te tres tirades bones verticals, de continuïtat on si te'ls mires be els passos van sortint. Totalment equipada amb la distància suficient entre les assegurances per haver d'escalar però sense passar por. les dues ultimes son molt fàcils, bàsicament  per arribar a dalt i caminat 5 minuts anar a veure la Balma de l'espluga. cal destacar la feina que ha portat sanejar la via netejar els liquens. Recomanable.

Material: 16 cintes. Via Totalment equipada amb parabolts

Situació: hem d'agafar la carretera que va de Berga a Sant Llorenç de Morunys la LV4241. Mes o menys al quilòmetre 39  trenquem  per anar a La Corriu i Valls. Passat Valls seguim en direcció al  Santuari de la Mare de Déu de Puig Aguilar, abans d'arribar-hi hem d'agafar una pista que surt a la dreta en direcció a  La Torra (està indicat). La pista no es per tirar coets però es passa amb un cotxe normal. Aparquem a la Torra.

Des de l'aparcament pugem creuant uns camps fins al bosc on si ho mirem be trobarem un caminet marcat amb fites que ens deixa a peu de via.

Primera tirada: és la mes forta de la via,vertical i molt mantinguda amb uns passos que si els mirem be, buscant  cap a la dreta o cap a l'esquerra acaben sortint (els que no tenim prou pila hem de parar a descansar més d'una vegada).Una tirada molt maca i ben trobada.

Segona tirada: continua amb la mateixa tònica que la primera però una mica més assequible, tret d'un pas que hi ha a mitja tirada que l'hem trobat força difícil.

Tercera tirada: continua sent maca i més assequible, al final no ja no és tant vertical.

La quarta i la última tirada son una grimpada fàcil per a poder arribar a dalt.Un cop a dalt si sortim per la feixa i caminem uns cinc minuts podem anar a veure la Balma de l'Espluga.

Descens: per la mateixa via. Nosaltres hem fet quatre ràpels, l'últim de 60 metres

12/11/2016 Enric Domènech i Lluís Vila.