dissabte, 30 de març del 2019

Roca Alta via Altres Límits i A la Deriva

Roca Alta via Altres Límits i A la Deriva Dues vies que es poden fer be en un dia , son curtetes i ràpides de fer. Semi_equipades amb bones fissures per equipar.

Material: Unes 14 cintes   i joc d'aliens i friends fins el 2 amb alguna cinta llarga per Sabines.

Situació : Sortint de Vilanova de Meià en direcció a la roca dels arcs abans d'arribar a la font agafem la pista que porta a Rubies , passat el trencant de l'ermita de Meià i després de passar una casa en runes agafem una pista a la dreta fins a un coll amb un pla on trobem ruscos d'abelles deixem el cotxe.

Aproximació: pugem una per la pista i de seguida trobem un camí a l'esquerra marcat amb fites que puja per la canal cap a la paret . Sortint de la canal seguim un camí que va flanquejant cap a la dreta fins a trobar la via.

Comencem per la Via Altres Límits amb la primera i la tercera tirada maques i amb bona roca per disfrutar. La segona és molt curta ,de traspàs per arribar al coll on comença l'altre paret i l'última és fàcil per arribar al cim.

Descens: amb dos ràpels fins el coll de l'agulla i baixem a peu per la canal hi trobem mes avall una corda fixe.

Continuem per la Deriva amb una pas d'entrada potent i una bona primera tirada.
La segona Tirada sortim recta amunt fins a xapar el parabold i flanquegem cap a la dreta fin el diedre i anem pujant fins a la reunió. Cal estar al cas amb la roca.
La tercera tirada va pujant per unes plaques força entretingudes amb roca a controlar i surt cap a la dreta per un tram molt dolent i tarrós.
Última tirada sortim a buscar el diedre de l'esquerra i pujem per allà amb algun pas rarot . també te un final terrós però aquí tenim l'ajuda d'un troç de corda per arribar a la reunió.

Descens:caminant pugem fins al cim i seguim  cap a ponent fins a trobar la canal de baixada.

30-03-2019 Jaume Aragall, Enric Domenech i Lluís Vila.