dissabte, 7 de març del 2015

Via Terra de Nòmades Montserrat sud

Terra de Nòmades es una via molt exigent on s'ha de donar la talla encara que que mirant la ressenya sembla fàcil. Una escalada molt variada comença amb una placa continua amb xemeneia que es transforma en fissura amb bavareses , quant s'acaba la fissura la roca perd qualitat i s'acaba amb una placa on la roca torna a ser bona.

200 Metres
6b ED- 6a Obligat.
Semiequipada.
12 cintes joc de aliens i camalots fina al 1
Sud- Sud Oest

Aproximació: Aparquem a la Vinya Nova, agafem la pista en direcció a Collbató  passats un parell de revolts trobem una tanca metàl·lica  i una porta d'obra. D'allà surt un cami en direcció al pollegons (el mateix que va a la ferrada de les Dames), el seguim fins al cap d'amunt del torrent on hi ha una placa que assenyala la ferrada cap a la dreta, nosaltres ens desviem cap a l'esquerra pujant fins a l'alçada de la Palleta. Creuem el torrent passant a la vessant sud del Pollegó Est fins a peu de via  (es veuen els parabolts). 30 minuts.

la primera tirada comença amb una placa vertical, fosca i amb forats que semblen bons però no ho son gaire o sigui que puges com pots. Mes amunt anem cap a la dreta a buscar un arbre seguim per una xemeneia atlètica,  que tret d'un parabolt la resta s'ha d'equipar. Amb corda per dalt és divertida però de primer passes una mica de por. La reunió queda a la dreta.

La segona tirada continuem per la xemeneia amb algun pas desplomat i mica en mica  que es va estrenyent fins a convertit-se en diedre , bavaresa i fissura . La reunó queda a la dreta . Es com la primera tirada el primer pateix una mica i el segon s'ho passa be.

La tercera comença seguint una fissura molt vertical i amb pocs seguros que es va entrenyent a mida que vas pujant. Els  Aliens i camalots mitjans entren molt bé. La part de dalt la roca no dona tanta confiança. Encara que la ressenya posi V+ s'ha de donar la talla.

La quarta  comença per una fissura estreta de V+ però costa més de superar que el 6b de més amunt  que està ben equipat i amb bona roca que si convé es pot fer en A0. Sortint del 6b la roca pert qualitat, anem cap a la dreta a buscar l'esperó i seguim fins a la reunió.

La cinquena tirada continuem per el llom, no hi ha res però és fàcil. Es pot posar un alien a la sortida i llaçar alguna sabina.

A l'última tirada no hi ha res. Sortim recta i de seguida ens marxem en diagonal cap a la dreta per una rampa. Si volem  podem posar un alien o encintar una petita sabina. Seguim fins a la reunió de la via sorpresa (tres burins). A partir d'aquí seguim pujant per la placa buscant el recorregut més fàcil. No hi ha res però si es busca bé s'hi pot posar algun alien. La reunió es fa en  una  l'alzina que es troba a l'esquerra però nosaltres ens la vàrem passar i la vàrem fer a dalt de tot  (però vaig haver de sortir de la reunió perquè les cordes de 60m no arribaven faltaven tres o quatre metres).

Descens: un cop a dalt seguim una mica per la carena fins a trobar els ràpels del Son de la Larga. Amb dos ràpels ets a terra .