dissabte, 14 de març del 2015

Via dels sons Amagats Paret de la Rufa Alt Urgell

La Via dels Sons Amagats A la paret de la Rufa al alt Urgell  es una via ben trobada , assequible amb la roca molt bona en general. Està poc equipada però les assegurances son allà on es necessiten.Es deixa equipar molt bé amb Aliens i Camalots fins al 1. Una via per passar-ho be recomanable.

270 Metres.
Grau V+
Semiequipada
12cintes , aliens i camalots fins el 1 i bagues per enllaçar sabines .
Sol tot el dia .

Aproximació: Aparquem en un pla a l'esquerra de la carretera a més o menys  un quilòmetre del trencant de la carretera de Canelles. Agafem el camí que baixa cap al riu, un cop a l'altre banda seguim cap a la dreta fins a trobar un torrent que el seguim fins a la base de la'agulla de canelles(hi ha fites). Des de allà seguim en diagonal cap a 'esquerra per una tartera fins anar a buscar un marcat coll. Un cop al coll baixem una miqueta per l'altra banda arran de paret fins a peu de via, hi ha una fletxa marcada i és veuen uns cordinos que pengen de la via .

La primera tirada 35 metres comencem anant a enllaçar un pont de roca, per arribar al pitó de mes amunt  hi ha un pas finet. Sortint d'aquí hi ha un tram més fàcil fins a sota el diedre. Pugem una mica pel diedre fins a trobar un parabolt ,flanquegem cap a la dreta i entrem en una placa d'adherència ben assegurada fins a la reunió.

La segona i la tercera tirada anem pujant en diagonal cap a la dreta combinant  V ,IV+ i algun passet de V+. sense problemes si cal es pot posar algun friend i enllaçar alguna sabina.

La quarta tirada 45 metres comença per una placa tombada d'adherència. Seguim en tendència cap a la dreta i trobem una placa més vertical de  V que pugem en diagonal fins a la reunió.

La cinquena tirada comença  per una placa força vertical amb una passos macos i que després s'ajau una mica, un flanqueix més fàcil cap a la dreta i uns ressalts més fins a la reunió.

La sisena tirada va per una placa molt maca i amb bones preses en general es deixa posar algun friend si ho creiem necessari.

L'ultima tirada comença amb un pas difícil per superar el sostre però protegit amb un parabolt. Després ja es torna fàcil fins a la reunió.

Descens: des del final de la via pugem grimpant tot  seguint  unes fites  fins arribar a la carena. Un cop allà podem triar de baixar per la dreta seguint unes fites que segueixen la paret fins arribar a una una canal que ens deixa al peu de la via rodamons del bosc. Al darrer tram diuen que hi ha un ràpel de 50 metres però nosaltres no el varem trobar i varem baixar igualment per l'esquerra de les plaques. L'altre opció des de la carena seguim cap a l'esquerra fins al cim i baixem cap el primer coll que trobem unes fites que ens porten al camí que baixa fins a l'aparcament.

14/03/2015 Enric Domenech, Luís Vila i Rafa Lucas.