dissabte, 15 de febrer del 2020

Aresta Jan a les Garrigoses Montserrat sud

Aresta Jan a les Garrigoses una via que va  enllaçant  parets verticals discontinua amb plaques molt verticals i mantingudes on s'ha d'escalar molt entre assegurances i si no fer les trampes que es puguin. Via equipada, si es vol es pot reforçar algun pas.per les tirades que te es fa prou ràpida.

Material unes 16 cintes ( si volem empalmar la segona i tercera tirada). algun friend opcional.

Aproximació:deixem el cotxe a l'area de la Salut i sortim anem en direcció a les coves de Salnitre, un cop passat el parking de les coves pugem per les escales i al primer revolt agafem un caminet que surt cap a l'esquerra i a la primera canal que trobem comença la via.

La primera tirada va per la canal superant algun ressalt i al final sortint per la placa de l'esquerra.

La segona i la tercera les hem empalmat. comencem pujant al costat d'un diedre fins a sortir cap a l'esquerra per una placa que ja t'ensenya les dents . sortim a l'aresta fàcil fins a la R3.

Quarta tirada sortim per una placa fineta continuant més fàcilment fins a trobar el 6b on s'ha de tibar fort o si convé es pot der A0.

Cinquena tirada comença per una placa molt vertical amb bona presa seguint fins al cim de l'agulla.
on hi ha la reunió. Des de l'altre costat de l'agulla fem un petit ràpel i anem fins a la R5bis.

Sisena tirada: Vertical, mantinguda, difícil i s'ha d'escalar i navegar molt entre assegurances.(amb A0 no s'hi arriba).

Setena tirada: Continua Vertical Mantinguda i difícil.

Vuitena tirada: superem un resalt no tant difícil com abans i seguim caminant fins a la reunió.

Novena tirada: pugem per la placa fins al cim de l'agulla i continuem caminant fins a la reunió.

Desena tirada. Sortim caminant a buscar la reunió.

Onzena  tirada per una bona placa ens enfilem al cim de l'agulla.

dotzena tirada sortim caminant per l'aresta anb un petit ressalt a la meitat.

última tirada  hem de superar un ressalt una mica desplomat.i continuar crestejant fins a trobar la reunió. Passem de llarg la reunió i superem un petit diedre i  muntem reunió amb algun arbret .

Descens: baixem una mica  i anem flanquegem cap a la dreta per anar a buscar el coll on hi passa el camí que anant tirant cap a l'esquerra ens portarà a baix .

15/02/2020 Enric Domenech i Luís Vila.