dissabte, 18 de febrer del 2017

Via Pepe Alvarez a la serra de les Canals. Oliana

Via Pepe Alvarez a la serra de les Canals, una via que malgrat no tenir gaire grau,és llarga, molt entretinguda mes que res per la combinació de tenir una roca molt delicada (tot i la feina que van tenir per sanejar-la) i la distancia entre assegurances a les plaques, fa que no es pugui abaixar la guàrdia ni un moment. De totes maneres es deixa fer be.

Equipada amb parabolts i algun pitó.

Material: 12 cintres i un joc de friends fins el C 2.

Situació: Sortint de Oliana en direcció a Coll de Nargó, una mica abans de arribar al pont que travessa el Segre, trenquem a la dreta en direcció a Sant Andreu del Castell i aparquem allà.

Aproximació:  des de l'aparcament,  pugem fins a peu de paret per on podem sense trobar cap mena de caminet evident. Un cop a peu de paret ja es passa més be, seguim cap a la dreta per anar a buscar un marcat esperó,  per arribar-hi al final hem de baixar una mica. Un cop a l'esperó trobem una fletxa picada a la roca que ens indica l'inici de la via per l'entrada directa.

Primera tirada, tant sols començar ja ens donem compte de la precarietat de la roca que tindrem durant tota la via. Tirada llarga de cinquè mantingut on la gràcia està en no arrencar res. Bastant equipada.

Segona tirada, sortim per la placa  en direcció a una llastra que tenim a sobre on podem posar un friend. Mes amunt, trobem dues sabines grosses que podem encintar. Seguim per una  placa on trobem un parabolt i acabem d'arribar a la reunió que queda una mica cap a l'esquerra. Tant sols hi ha dos parabolts però es deixa equipar molt be.

Tercera tirada, superem un primer ressalt i anem a buscar una gran placa a l'esquerra (podem encintar una sabina abans d'entrar a la placa). El primer parabolt de la placa  queda força a l'esquerra i costa una mica de veure. Anem pujant per la placa una mica en tendència cap a la dreta fins a trobar la reunió a sota d'una gran fissura.

Quarta tirada, pugem per la placa fins arribar a la fissura on podem posar algun friend, seguim la fissura cap a dreta fins al final i continuem per placa fins a trobar la reunió una mica abans de la feixa. Aquí la via s'ajunta amb l'entrada original.

Un cop aquí hem de fer un canvi de reunió. Baixem uns metres per la feixa cap a la dreta fins a trobar un parabolt a la paret on muntem la reunió.

Cinquena tirada, comencem encintant una savina i pujant per la placa de la dreta amb uns passos més finets i equipats. Seguim una mica cap a l'esquerra per encintar una altre savina i flanquegar cap a la dreta per una placa amb forats per xapar un parabolt. Continuem amunt per placa ara ja més fàcil fins a la reunió que la trobem a la placa de l'esquerra..

Sisena tirada, a partir d'aquí les tirades son una mica més maques. Encara que siguin de IV no es pot badar amb aquesta roca i la distància entre les assegurances. Aquesta tirada sortim per l'esquerra  i anem pujant  per la placa tenint els parabolts com a referència de per allà on hem de passar.

Setena tirada, sortim flanquejant cap a l'esquerra passant una mica de balma i pujant per l'esperonet de l'altre costat, seguim per placa pujant en tendència a la dreta fins a la reunió.

Ultima tirada, sortim per un esperó fàcil fins a trobar un ressalt que superem de dreta a esquerra esquivant un desplom i arribant a la reunió.

Descens:
 El fem en sis ràpels per la via.
 El primer de 30m fins a la R7.
Segon de 30m fins a la R6
Tercer de 60m fins que s'acaba la corda i baixem desgimpant fins a la R4
Quart de 30m fins a la R2 de l'entrada original aquest baixa molt en diagonal i nosaltres vàrem tenir algun problema per treure la corda.
El cinquè fins a la R1 de 50m
L'ultim de 55m fins a terra.

18/02/2017 Lluís Vila, Enric Domenech i Rafa Lucas.

Primera tirada

Segona tirada

Tercera tirada

Quarta tirada

Cinquena tirada

Sisena tirada

Setena tirada

Última tirada

Intentant recuperar la corda al quart ràpel