dimecres, 30 de desembre del 2015

Via Aresta del Rumbau

L' Aresta del Rumbau Es una via d'aquelles que cada cop que passes per Oliana et crida l'atenció i dius que malgrat la roca dolenta s'ha de fer, i al final l'hem feta. Es una via força ràpida de fer, curiosa, entretinguda, el lloc és molt maco, la roca és dolentota però es deixa fer.

Equipada amb parabolts
Material: 10 cintes i bagues per enllaçar sabines.

Aproximació:Sortint d'Oliana en direcció a Coll de Nargó i un cop passat el pont del Segre, agafem la carretera que va a Peramola fins a trobar el trencant de l'hostal del Boix.Just a l'entrada de l'hostal agafem una pista cap a la dreta que passa per sota la paret i porta fins a Castell Llebre. Aparquem una mica abans d'arribar a la aresta.Caminem fins a peu d'aresta i ens enfilem una mica fins a trobar un parabolt .

Primera tirada comença per una rampa fàcil  que es va posant vertical fins a la reunió .

Segona tirada és de bon  tros la més difícil de la via. Els passos més verticals estant ben equipats. El problema no es el grau si no la qualitat de la roca. Hem de mirar molt be on ens agafem (a nosaltres no sens ha arrencat res però s'ha d'estar molt al cas). un cop passat el tram més vertical ens decantem cap a l'esquerra fins a la reunió.

La tercera tirada  sortim cap a l'esquerra en terreny fàcil es pot llaçar alguna sabina i hi ha un parabolt.

La quarta continuem en diagonal cap a l'esquerra amb algun pas de V i mes equipada.

La cinquena traspassem la canal i ens enfilem per l'altre costat amb algun pas de V. Un cop superat el pas continuem cap a l'esquerra per uns trams més fàcils.

La sisena tirada puja recta amunt i en tendència cap a la dreta fins a sortir a l'aresta  i muntar la reunió en un arbre. Aquesta tirada al començament és més vertical i difícil (més que pel grau és per la qualitat de la roca) .

La setena tirada. es de transició.

La vuitena seguim en diagonal cap a l'esquerra  amb fins a una sabina i ens enfilem fins a un replanet de més amunt on hi ha la reunió a sota d'uns desploms.
Ultima tirada sortim en diagonal cap a l'esquerra  saltejant els desploms fins que ens deixa pujar amunt amb un pas de V+ que un cop  superat se segueix be fins a la reunió.

Descens: des del final de la via ens enfilem fins a sota el cim i baixem per la canal creuem el torrent   i seguint en tendència cap a l' esquerra  trobem un corriol que ens deixa a la pista que porta a Castell Llebre.

30/12/2016 Enric Domenech Lluís Vila.