dissabte, 11 de juny del 2016

Via Monolit Groc Montserrat

Via Monolit Groc, les tres primeres tirades son de transició per poder arribar a la paret bona. La resta de la via és molt bona, amb dues tirades de 6A mantingut, assegurat per haver d'escalar entre assegurances. Les dues últimes son més fàcils però també estan molt be. la primera part no però la segona part te bona roca en general. Ombra a la tarda.

Equipada amb parabolts, espits i un clau

Material: 12 cintes exprés.

Aproximació: un cop a Montserrat agafem el camí del càmping i seguim fins a trobar una porta.Abans de passar-la ens enfilem a la dreta per una mica de canal i seguin un petit caminet anirem a parar a unes plaques tombades on comenca la via.

Les tres primeres tirades ens varem equivocar i vam pujar com vam poder fins a la corda fixa on trobem la tercera reunió.

Quarta tirada: comencem una mica en diagonal cap a la dreta amb bones preses, roca a controlar i molt assegurat. Passat aquest tram pugem recta amunt per la placa amb passos fins, preses petites havent de controlar molt be els peus, molt mantingut i les assegurances allarguen força  havent d'escalar força entre una i l'altre. Abans d'arribar a la reunió tomba una mica.

Cinquena tirada: sortim anant una mica cap a l'esquerra amb pasos finets i tècnics, per seguir recta amunt amb un grau mantingut roca bona i les assegurances no allarguen tant com en l'altre tirada podent disfrutar més de l'escalada. Abans d'arribar a la reunió també tomba una mica.

Sisena tirada: sortim per la placa una mica tombada amb bona presa fins a trobar el desplom. Superem el desplom amb uns passos atlètics ben assegurats (si convé es poden fer en A0), que ens deixen en una placa molt maca amb bones preses fins a la reunió.

Última tirada: comencem flanquejant cap a la dreta fins a xapar la primera assegurança a partir d'aqui ens enfilem amunt per un tram una herbós per sortir a una placa tombada fins a trobar un últim ressalt, mes dret i amb bona presa fins a la reunió.

Descens: amb ràpel per la via. Atenció al primer ràpel que va en diagonal, és aconsellable posar alguna cinta. El segon també però no tant.

11/03/2016 Enric Domènech i Lluís Vila.

Quarta tirada

Cinquena tirada

Sisena tirada

Ultima tirada

1. El Monòlit Groc era un bar d'escaladors a Olesa de Montserrat als mitjans dels 90 amb música garatgera, un rocòdrom de pedra natural I una inmensa llar de foc psicodèlica al mig del bar. Tambè eñ grup Stinky Flowers va dedicar al bar una cançó amb el material nom.